

پخش آنلاین
جهت پخش مرورگر Chrome را به آخرین نسخه آپدیت نمایید.
3 ماه پیشپخش آنلاین
پخش آنلاین تنها با مرورگر Chrome امکان پذیر است.
3 ماه پیشانتقاد و پیشنهاد
نظر، انتقاد و پیشنهادات خود را از طریق تیکت برای ما ارسال نم…
4 ماه پیشپخش آنلاین
جهت انتخاب و یا تغییر زیرنویس، از آیکون چرخ دنده استفاده نما…
4 ماه پیشپخش آنلاین
حالت پخش آنلاین دارای سیستم هوشمند زیرنویس فارسی است
4 ماه پیش
بیوولف یا بئوولف؛ فیلمی فانتزی اکشن به کارگردانی رابرت زمکیس و نویسندگی نیل گیمن و راجر اوری است، که بوسیله فناوری ضبط حرکت ساخته شدهاست. در این فیلم هنرپیشگانی همچون آنتونی هاپکینز (به نقش هروتگار)، ری وینستون (بیوولف)، آنجلینا جولی (مادر گرندل) و کریسپین گلاور (گرندل) به عنوان مدل پویانمایی و صداپیشه بازی کردهاند. فیلمنامه بر اساس اثر حماسی بیوولف که اولین متن حماسی آنگلوساکسون است نوشته شدهاست و با اثر اصلی تفاوتهایی دارد، هر چند شخصیتها حفظ شدهاند. بیوولف جتگجو باید هیولایی بنام گرندل، که مردم شهر را قتل عام کرده، را شکست دهد و پس از آن نوبت به مادر گرندل میرسد که برای گرفتن انتقام پسرش باز می گردد…
دوبله فارسی فیلم بیوولف
مدیر دوبلاژ: افشین زینوری
مترجم: علی اعظمی
صدابردار: رامین لنگرودی
گویندگان: نصرالله متقالچی، منوچهر والی زاده، پرویز ربیعی، زهره شکوفنده، افشین زینوری، منوچهر زنده دل، فریبا رمضان پور، میقم نیکنام، شایان شام بیاتی، محمد علی دیباج
«رابرت زِمهکیس»، یک فیلمسازِ «معمولی» نیست؛ به فیلمهایِ «معمولی» علاقهای ندارد و، ظاهراً، دوست دارد با هر فیلمی که میسازد، حریف بطلبد. همین است که، معمولاً، داستانهایی را برایِ فیلمشدن انتخاب میکند که، بهگُمانِ دیگران، به دردِ سینما نمیخورد. «رابرت زِمهکیس»، سینما را با «استیون اسپیلبرگ» شروع کرد؛ دستیارِ آدمی بود که سینما را چند پلهّای بالاتر از پلهّهایِ قبلیاش بُرده است و در شرکتی کار میکرد که «جورج لوکاس» رئیساش بود؛ مردی که مُدام پیِ خلقِ چیزهایِ تازه است و طبیعیست وقتی آدم با دو نابغه بنشیند، سهمی از این نبوغ، دستِ او را هم بگیرد. اوایل دهه 1980 بود که «بچهّهای سینما»، دستپروردهها و شاگردهای خود را وارد سینما کردند و «رابرت زِمهکیس»، یکی از همین نسل است که وقتی کُمپانیهای فیلمسازی تولیدشان را بالا بردند، فرصتی مُناسب برای فیلم ساختن پیدا کرد. برایِ «زمهکیس»، «بیوولف»، عملاً، ادامه همان راهیست که با «قطارِ سریعالسیرِ قُطبی» شروع شد؛ قاعدتاً، بازی در فیلمی که بهشیوه «موشن پیکچر» ساخته میشود، خطرِ بزرگیست؛ امّا همه بازیگران این فیلم که با «زِمهکیس» کار کردهاند، خیالشان راحت بوده که کارشان، بیش از آنچه فکر میکنند، دیده میشود.
از اینها که بگذریم، تازه میرسیم به اینکه «بیوولف» چهجور فیلمیست در کارنامه «زِمهکیس» و مایههایِ اساسی فیلم، چهقدر با فیلمهایِ قبلیاش فرق دارد. اگر یکی از چند مایه اساسیِ فیلم را مسأله «پیروزی» و «شکست» بدانیم، آنوقت میشود فهمید که چرا «زِمهکیس»، این حماسه انگلیسی را به فیلم تبدیل کرده است. و میشود به این فکر کرد که از خاکسترِ هر شکستی، یک پیروزی سر برمیآورد و تازه اینجاست که میشود «بیوولف» را با «تکافتاده/ کشتیشکسته» مُقایسه کرد و دید که آدمِ آن فیلم هم، از پسِ شکستی بس هولناک است که به خودشناسی میرسد و به تنهایی، این موهبتِ عظیم، عادت میکند.
ماجرا روشنتر از اینچیزهاست؛ یا از داستانهایِ حماسی/ پهلوانی خوشمان میآید، یا اینکه ترجیح میدهیم فیلمهایِ «واقعی»تری ببینیم. و اگر، افسونِ افسانهها جایی در عُمقِ وجودمان خانه کرده باشد، آنوقت «بیوولف» را هم دوست داریم؛ چون داستانیست درباره آدمی که شکست میخورد، اما شکستش مُقدّمه یک پیروزیِ بزرگتر است و مگر بزرگتر از «جاودانگی»، پیروزیِ دیگری را میشود سُراغ گرفت؟
باکس دانلود
پخش آنلاین تنها با مرورگر کروم Chrome امکان پذیر است.
دوبله فارسی بدون حذفیات (دو زبانه)